Budovanie úspešnej firmy
Formulácia a implementácia základných hodnôt, misie a vízieInterpretácia termínu strategický zámer prešla v súčasnosti veľmi významným posunom. V nedávnej minulosti sa tento termín štandardne interpretoval a používal v zmysle "základnej štruktúry alebo východiskového modelu strategickej vízie" (t. j. základného obrysu strategickej vízie). V súčasnosti sa používa hlavne v zmysle základného strategického dokumentu firmy, ktorý obsahuje jej základné hodnoty, jej misiu a jej strategickú víziu. Táto základná štruktúra strategického zámeru sa niekedy rozširuje aj o stručný opis vonkajšieho prostredia firmy (súčasnej strategickej situácie) a o základné strategické ciele a základné stratégie na ich dosiahnutie. Strategický zámer je základnou identitou, "dušou" alebo "ja" každej firmy. Definuje (1) kde sa chceme dostať a akí musíme byť, aby sme sa tam dostali, (2) prečo sa tam chceme dostať, ako sa strategicky diferencujeme od našej konkurencie a ako vytvárame jedinečnú pridanú úžitkovú hodnotu pre našich zákazníkov a (3) podľa akých základných hodnôt sa budeme "na tejto ceste" správať. Súčasne je aj primárnym algoritmom rozhodovania a riešenia problémov pre všetkých manažérov a zamestnancov firmy.Teoretické východiská a konkrétne stratégie, metódy a techniky formulácie a implementácie strategického zámeru sa okrem úrovne celej firmy môžu úspešne aplikovať aj vo všetkých jej funkčných oblastiach a organizačných jednotkách. Strategické zámery jednotlivých funkčných oblastí a organizačných jednotiek budú takto podporovať strategický zámer firmy a vytvoria silný synergický efekt. Ciele: Copyright © by Ivan Perlaki Consulting. Všetky práva vyhradené.
|